keskiviikko 29. lokakuuta 2014

3. päivä ja päänsärky

Päänsärky alkoi eilen illalla. Markus oli ekana päivänä varoittanut siitä ja kehottanut juomaan vettä vähintään kolme litraa päivässä. Olin tehnyt niin ja silti päänsärky tuli. Ei voinut mitään. Inhoan päänsärkyä. Olen kärsinyt siitä aikanaan erittäin usein ja olen ollut tyytyväinen, kun se on nykyään harvinainen vieras.

Tänään päänsärky jatkui lähes koko päivän. Työt sain kuitenkin hoidettua aika tarmokkaasti siitä huolimatta. Vähän mietin, kuinka selviän illan joogatunnista, koska jäsenet alkoivat olla aika jähmeän tuntuiset, kuten eilen osasin jo uumoilla.

Olin yllättynyt siitä, että odotin illan treeniä aika paljon. Olin jotenkin etukäteen ajatellut, että jokapäiväinen treenaaminen olisi juuri alussa hankalaa ja olisi vaikea saada itseään liikkeelle. Olin väärässä ja se oli kiva huomata. Katsotaan, tuleeko jossain vaiheessa puutuminen ja se, että ei viitsisi lähteä salille.

Toinen yllätys oli treenin kuluessa huomaamani liikkeiden helppous. Salin lämpö tekee varmaan osaltaan sen, että jäsenissä ei tunnu kipeää kireyttä - tai sitten olen ottanut alun liian kevyesti...

Se, mistä olen todella iloinen, on että ylitin tänään itseni! Tein jotain, mitä en ole tehnyt ehkä noin 25 vuoteen. Ei mitään ihmeellistä kuitenkaan, mutta minulle se oli itseni ylitys tänään. Yritin jo kesällä joogatunnilla nostaa itseäni lattialta siltaan, enkä pystynyt. Jäin siihen kohtaan, missä pää on maassa, mutta käsivoimat eivät riittäneet työntämään päätä irti lattiasta ja pelkäsin selkäni olevan siihen liian kankea.

Tänään tein sen!

Ja se tuntui hyvältä, ei pelkästään henkisesti uskaltaa tehdä jotain, minkä kanssa on ollut aina niin varovainen, vaan myös fyysisesti se tuntui mahtavalta! Jokaisen istumatyötä tekevän, tietokoneen ruudun ääressä työskentelevän pitäisi päästä tekemään silta! Nimittäin vähänkö sai hartialihakset kyytiä. Yläselän ja niska-hartiaseudun lihakset ja käsilihakset joutui oikeisiin töihin ja päänsärky katosi kuin veitsellä leikaten! Uskomatonta!

Tästä on hyvä jatkaa.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti